Videoškolení

Rekvalifikační kurzy

eShop

Semináře

Ke stažení

Citáty při obchodním jednání

[13.11.2006, , ]

Citáty hrají důležitou roli v komunikaci. Mohou rozhodnout o vašem úspěchu i neúspěchu. Než začnete citáty používat v obchodním jednání, naučte se s nimi správně pracovat.


Vhodnost používání citátů

Před zahájením obchodního jednání je vždy nutné stanovit strategii a cíl, kterého chcete dosáhnout.

Jedním z pomocníků v komunikaci je možnost používat citáty. Využívají se například pro navození atmosféry nebo filosofického směru jednání.

Prodáváte-li například nový typ sekery, můžete zahájit jednání následujícím úvodem:

„Často slýchám, že když se kácí les, létají třísky. Víte o tom, že podobné citáty přestávají být pravdou?“

Tyto citáty vedou posluchače k zamyšlení a vaší snahou by mělo být je vtáhnout do debaty. Citáty pomohou posluchače rozpovídat a v úvodní diskusi můžete získat potřebné informace o potřebách klienta a na ty následně napasovat výhody vašeho produktu. Vysvětlíte například, že od vaší sekery třísky nelétají z důvodu nové konstrukce tvaru.

Doporučení: citáty používejte s rozvahou, „všeho moc škodí“.

 


Koho a co citovat

Pokud používáte méně známé citáty, doporučuji přidat i informaci o tom kdo a u jaké příležitosti danou větu řekl.

Než však začnete citáty používat, zjistěte si, zda nenarazíte na citlivé téma. Říkat někomu: „tchýně a uzený, nejlepší studený“ a přehlédnout smuteční pásku na jeho rukávu by vám asi při uvolňování atmosféry moc nepomohlo.

Doporučení: používejte citáty na neutrální a nekonfliktní témata. Výjimku tvoří případ, kdy potřebujete posluchače šokovat. V tomto případě však na konci jednání doporučuji částečně vysvětlit vaši strategii.

 


Kde se inspirovat

Pokud jdete na jednání ke klientovi, který má vlastní www stránky, prostudujte si je. Mnohdy na těchto stránkách najdete něco, co vás může inspirovat v jednání a můžete tak používat citáty z jejich www stránek.

Velmi dobře pak působí například podobné citáty při zahájení jednání:

„Na vašich stránkách jsem se dočetl, že jste nekuřácké pracoviště. Toto je i naší snahou. Jak jste toho dosáhl?“

Doporučení: citáty se snažte hledat v souvislosti s klientem, se kterým komunikujete. Ucítí tak zájem o jeho osobu. Většina lidí je potěšena, když někdo používá jejich citáty a moudra.


Používání těchto technik si s námi můžete procvičit například na seminářích obchodní dovednosti a prezentační dovednosti . Nechte se inspirovat.

Související článek: Citáty a motivace 1


Získejte výhodnější podmínky

Při předložení klientské karty dostanete u obchodních partnerů tohoto projektu výhodnější podmínky.

Registrujte se ZDARMA

 



Napište nám


Pole označená (*) musíte vyplnit.

*

*

*

*

*

*

*

*

Ověřovací kód *


Nejčtenější