Videoškolení

Rekvalifikační kurzy

eShop

Semináře

Ke stažení

Podpora podnikatelů - 100.000 Kč do začátku

Hledám parťáka

[01.02.2007, , Jaroslav Kovář]

Uplatnění na trhu je stále složitější. Klienti začínají klást důraz na profesionalizaci, image a rychlost realizace. Podnikat sám je stále náročnější. Není důležité hledat společníky, ale vytvářet seskupení, která se navzájem podporují. Řeknete-li hledám parťáka, musíte se připravit na několik věcí.


Než řeknete – hledám parťáka

V první řadě je nutné znát silné a slabé stránky Vašich aktivit. V tomto Vám může pomoci seminář strategické řízení podniku . Mnoho lidí se tohoto názvu zalekne s tím, že jeho „jednomužná“ firma nic podobného nepotřebují. Opak je pravdou. Je jedno, jak velká firma jste, neznáte-li obecné principy řízení společnosti, pravděpodobnost, že budete „smeteni“ z trhu, je vysoká.

Hledám parťáka – první kroky

V momentě, kdy si ujasníte, které oblasti potřebujete posílit, je nutné analyzovat, co jste schopni zajistit sami a co je lepší řešit přes spolupracující partnery.

Uvedu příklad. Vyrábíte nábytek z lamina. Občas se na Vás obrátí klient, který by chtěl i obložit stěnu dlaždičkami. Tato činnost není Vaší silnou stránkou a nemá smysl se jí zabývat. Pokud klientovi řeknete, že to neděláte a necháte ho najít si vhodného dodavatele sami, může se stát, že daný obkladač Vaši práci pomluví a bude doporučovat svého kamaráda, který je údajně 100x lepší než vy a dělá za poloviční peníze.

Daleko vhodnější je vyhlásit do světa – hledám parťáka. Pečlivě si vyberte někoho, koho budete na tyto práce doporučovat. Věřte, že někdo, komu dohazujete práci Vás velmi pravděpodobně pomlouvat nebude. Uvědomuje si totiž, že si můžete najít někoho jiného.

Hledám parťáka – druhý krok

Obklopte se odborníky a navzájem se podporujte. Jedním z kroků může být například společná reklama na letáku. Pokud si půjdete do tiskárny tisknout např. 5.000 letáků, cena je jiná než při 20.000 kusech. Za stejné peníze pak máte kvalitnější letáky a pokud jste například 4, Vaše reklama se na trhu šíří 4x rychleji. Můžete se navíc radit o společném marketingovém postupu, protože „víc hlav víc ví“.

Každý si můžete například přečíst jednu knihu o podnikání nebo marketingu a ostatním tyto informace předávat. I vaše profesionalizace se pak 4x urychlí.

Nechte se inspirovat některým z našich seminářů a zjistíte, že podnikat se dá i efektivně.

Až řeknete – hledám parťáka, pečlivě si vyberte vhodný tým. Rozhodujete mnohdy o dlouhodobé spolupráci.



Napište nám


Pole označená (*) musíte vyplnit.

*

*

*

*

*

*

*

*

Ověřovací kód *


Nejčtenější