Podnikatelský záměr
Plánujete dynamický rozvoj Vaší společnosti? Chcete se odtrhnout o masy šedi a stát se jedničkou na trhu? Pokud si nesestavíte kvalitní podnikatelský záměr a nedefinujete si vlastní vize, těžko se na trhu prosadíte. Na co se při sestavování podnikatelského plánu zaměřit?
Co je Váš cíl?
Na tuto velmi jednoduchou otázku bohužel mnoho stávajících i nových podnikatelů nedokáže správně odpovědět. Je nutné vědět, kde chcete být za rok, dva nebo pět let. Realita je taková, že tyto společnosti přežívají ze dne na den a pokud si udělají zpětnou rekapitulaci, zjistí, že se za posledních xxx měsíců nebo let nikam neposunuly.
Co nemůžete měřit, to nemůžete řídit. Podnikatelský záměr je pro Vás důležitý pro možnost kontroly, zda se blížíte k naplnění cílů.
Podnikatelský záměr – 3 varianty
Pokud chcete být úspěšní, je nutné, aby Vás nic nepřekvapilo. Doporučuje se vypracovat si podnikatelský záměr ve 3. variantách:
- pesimistická – varianta, kdy zohledníte všechna možná rizika a vše se daří velmi pomalu. Jedná se o variantu, pod kterou nemá smysl jít, pak se již podnikání nevyplatí
- optimistická – varianta splňující Vaši ideální představu o rozvoji společnosti
- průměr – jedná s o průměr z pesimistické a optimistické varianty
POZOR – veškeré aktivity plánujte podle pesimistické varianty s tím, že horší to být nemůže.
Je velmi důležité znát svou konkurenci a případně zvážit možnost vytváření korporací .
Čistá současná hodnota
Velmi častou chybou je, že podnikatelský záměr nezohledňuje čistou současnou hodnotu. V praxi to znamená, že není zohledněna inflace a další parametry. Pokud si někdo například naplánuje měsíční obrat 1,000.000 Kč do 10-ti let, musí počítat s tím, že milion dnes má jinou hodnotu než za deset let. Podívejte se ně nějaký film z 80. let a zjistíte, že 1.000 Kč byla celkem velká částka a co znamená dnes, natož za deset let.
Nechte si inspirovat
Jednm ze seminářů, který podnikatelský záměr řeší je například strategické řízení podniku . Nechte se inspirovat odborníky z praxe. Můžete tak načerpat zkušenosti a poučit se z úspěchů ostatních.
Získejte víc
Při předložení klientské karty získáte u obchodních partnerů projektu Růst osobnosti výhodnější podmínky.
Napište nám
Pole označená (*) musíte vyplnit.
Nejčtenější
- Reiki – práce především se sebou samým.
Reiki je japonské slovo, složené ze dvou slov: REI znamená duch, duše nebo též vesmír, KI znamená energie. Reiki je tedy na jedné straně jednota ducha a duše, na straně druhé řídící, duchovní i psychická životní energie....
celý článek >>> - REGENERACE BYTŮ A PANELOVÝCH DOMŮ
Projekt Růst osobnosti vám ve spolupráci s obchodním partnerem společností Metalšpric - servis s.r.o. nabízí pomocnou ruku při realizaci regenerace bytů a panelových domů....
celý článek >>> - FC Viktoria Plzeň - Ruch Chorzów - online přenos
Sledujte 9.8. od 19:30 přímý přenos FC Viktoria Plzeň - Ruch Chorzów...
celý článek >>> - Internetová televize
Internet se stává stále častěji přirozenou součástí většiny firem i domácností. Možnosti publikování dat jsou v současné době takřka neomezené. Novým fenoménem se stává Internetová televize. Nabízí divákům mnoho možností....
celý článek >>> - Vyšlo nové číslo časopisu Růst osobnosti 3/06
...
celý článek >>> - Školení řidičů - referentů
„Ach jo, už je to tu zase“. Toto si říká většina zaměstnavatelů, když musí každoročně organizovat školení řidičů referentů. Dostat všechny řidiče na jedno místo a jeden čas je mnohdy nadlidský úkol. Víte o tom, že to jde i jednodušeji? Využijte videoškolení řidičů referentů a během pár minut máte hotovo....
celý článek >>>