Videoškolení

Rekvalifikační kurzy

eShop

Semináře

Ke stažení

Jak vydělat peníze

Podnikatelský záměr

[05.02.2007, , Jaroslav Kovář]

Plánujete dynamický rozvoj Vaší společnosti? Chcete se odtrhnout o masy šedi a stát se jedničkou na trhu? Pokud si nesestavíte kvalitní podnikatelský záměr a nedefinujete si vlastní vize, těžko se na trhu prosadíte. Na co se při sestavování podnikatelského plánu zaměřit?


Co je Váš cíl?

Na tuto velmi jednoduchou otázku bohužel mnoho stávajících i nových podnikatelů nedokáže správně odpovědět. Je nutné vědět, kde chcete být za rok, dva nebo pět let. Realita je taková, že tyto společnosti přežívají ze dne na den a pokud si udělají zpětnou rekapitulaci, zjistí, že se za posledních xxx měsíců nebo let nikam neposunuly.

Co nemůžete měřit, to nemůžete řídit. Podnikatelský záměr je pro Vás důležitý pro možnost kontroly, zda se blížíte k naplnění cílů.

Podnikatelský záměr – 3 varianty

Pokud chcete být úspěšní, je nutné, aby Vás nic nepřekvapilo. Doporučuje se vypracovat si podnikatelský záměr ve 3. variantách:

  1. pesimistická – varianta, kdy zohledníte všechna možná rizika a vše se daří velmi pomalu. Jedná se o variantu, pod kterou nemá smysl jít, pak se již podnikání nevyplatí
  2. optimistická – varianta splňující Vaši ideální představu o rozvoji společnosti
  3. průměr – jedná s o průměr z pesimistické a optimistické varianty

POZOR – veškeré aktivity plánujte podle pesimistické varianty s tím, že horší to být nemůže.

Je velmi důležité znát svou konkurenci a případně zvážit možnost vytváření korporací .

Čistá současná hodnota

Velmi častou chybou je, že podnikatelský záměr nezohledňuje čistou současnou hodnotu. V praxi to znamená, že není zohledněna inflace a další parametry. Pokud si někdo například naplánuje měsíční obrat 1,000.000 Kč do 10-ti let, musí počítat s tím, že milion dnes má jinou hodnotu než za deset let. Podívejte se ně nějaký film z 80. let a zjistíte, že 1.000 Kč byla celkem velká částka a co znamená dnes, natož za deset let.

Nechte si inspirovat

Jednm ze seminářů, který podnikatelský záměr řeší je například strategické řízení podniku . Nechte se inspirovat odborníky z praxe. Můžete tak načerpat zkušenosti a poučit se z úspěchů ostatních.

Místo pro Vaši reklamu


Získejte víc

Při předložení klientské karty získáte u obchodních partnerů projektu Růst osobnosti výhodnější podmínky.

 



Napište nám


Pole označená (*) musíte vyplnit.

*

*

*

*

*

*

*

*

Ověřovací kód *


Nejčtenější